Był również redaktorem naukowym Raportu o Rozwoju Społecznym: Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego, opracowanego pod auspicjami Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). W 2002 roku reprezentował Polskę na sesji zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych poświęconej tematyce: „Technologie informacyjno-komunikacyjne dla rozwoju”. W 2001 roku opracowany pod jego kierunkiem Internetowy System Obsługi Zamówień e-MAX wdrożony w Philips Lighting Poland, a obejmujący swym zasięgiem 27 krajów z Europy i Azji, otrzymał nagrodę Polskiego Towarzystwa Logistycznego i zajął II miejsce w europejskim konkursie „Award of Logistics Excellence 2001” organizowanym przez EuropeanLogisticsAssociation. W 2007 roku otrzymał nagrodę im. Marka Cara za szczególne osiągnięcia w propagowaniu tematyki społeczeństwa informacyjnego, w 2008 roku statuetkę InfoStat za innowacyjność koncepcji i wkład w budowanie społeczeństwa informacyjnego w Polsce, a w 2011 roku nagrodę „Ambasador Gospodarki Elektronicznej 2011” przyznaną przez Kapitułę VII Kongresu Gospodarki Elektronicznej i Związek Banków Polskich. W roku 2011 pełnił funkcję przewodniczącego Komitetu Programowego 6. Europejskiej Ministerialnej Konferencji i Wystawy nt. e-Administracji, egov2011PL, organizowanej przez Polskę w ramach prezydencji w Radzie Europy.
Biografie prelegentów
Prof. dr hab. inż. Wojciech CellaryProf. dr hab. inż. Wojciech Cellary w 1974 roku ukończył Wydział Elektryczny Politechniki Poznańskiej i rozpoczął pracę w Instytucie Automatyki, przemianowanym później na Instytut Informatyki. W roku 1977 obronił rozprawę doktorską z informatyki, w 1981 uzyskał stopień doktora habilitowanego, a w 1989 tytuł naukowy profesora. W latach 1974 – 1992 pełnił funkcję Wicedyrektora ds. Badań Instytutu Informatyki Politechniki Poznańskiej. W latach 1992 – 1996 pełnił funkcję Prorektora ds. Nauki we Francusko-Polskiej Wyższej Szkole Nowych Technik Informatyczno-Komunikacyjnych w Poznaniu. Jako profesor wizytujący wykładał i prowadził badania naukowe na sześciu uniwersytetach zagranicznych: Nancy I i II, Paris-Sud i Paris-Dauphine we Francji oraz na uniwersytetach w Genui i Anconie we Włoszech. Obecnie jest profesorem zwyczajnym na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i kierownikiem Katedry Technologii Informacyjnych. Prowadzi badania naukowe finansowane z Programów Ramowych i Operacyjnych Unii Europejskiej, przez rząd polski oraz przemysł polski, francuski i amerykański. W trakcie swojej kariery zawodowej kierował licznymi projektami z zakresu zastosowań informatyki w przemyśle, zakończonych wdrożeniami. Jest współautorem trzech patentów europejskich. Pełnił funkcję konsultanta Ministerstwa Edukacji Narodowej, Łączności, Infrastruktury, Spraw Wewnętrznych i Administracji, Administracji i Cyfryzacji, Rozwoju Regionalnego, Komitetu Badań Naukowych, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Centrum Nauki, komisji sejmowych i senackich. |
|
Prof. dr hab. Krzysztof J. SzmidtProfesor nadzwyczajny w Uniwersytecie Łódzkim, kierownik Zakładu Pedagogiki Twórczości w Katedrze Badań Edukacyjnych UŁ. Zajmuje się badaniem problemów wychowania do twórczości, pomocy w rozwoju i psychoedukacji oraz animacji społeczno-kulturalnej. Od wielu lat prowadzi treningi twórczości i twórczego rozwiązywania problemów dla dzieci i młodzieży, Nauczycieli, Psychoterapeutów, Menedżerów i osób uzależnionych od alkoholu, które ukończyło ponad 6 tysięcy osób. Autor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego „Pedagogika twórczości” (wydanie I 2007, drugie, poszerzone wydanie: GWP, Sopot 2013). Jest autorem „Elementarza twórczego życia” („Intra”, Warszawa 1994, 1997), współautorem eksperymentalnych pakietów edukacyjnych: „Porządek i Przygoda. Lekcje twórczości” oraz „Żywioły. Lekcje twórczości w nauczaniu zintegrowanym”. Napisał także „Twórczość i pomoc w tworzeniu w perspektywie pedagogiki społecznej” (UŁ, Łódź 2001), „Szkice do pedagogiki twórczości” („Impuls”, Kraków 2001), „Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych” (wydanie I 2008, wydanie drugie poszerzone „Helion”, Gliwice 2013), „ABC kreatywności („Difin”, Warszawa 2010) oraz zredagował książki: „Dydaktyka twórczości: koncepcje, problemy, rozwiązania” („Impuls”, Kraków 2003), „Trening twórczości w szkole wyższej” (AHE, Łódź 2005), „Metody pedagogicznych badań nad twórczością” (AHE, Łódź 2009). |
|
Prof. dr hab. Stanisław Dylak
Pedagog, dydaktyk i pedeutolog. |
|
Danuta SkrzypekEdukator, menadżer oświaty, wieloletni Dyrektor szkoły, specjalista organizacji procesu kształcenia i zarządzania jakością pracy szkoły, zdobywczyni licencji na prowadzenie grantów kuratoryjnych w zakresie: dokumentacji pracy szkoły, bezpieczeństwa Uczniów, planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego w świetle nowej podstawy programowej, Nauczyciel biologii i chemii w szkołach różnych typów. Laureatka licznych nagród kuratoryjnych i samorządowych; za szczególne zasługi dla oświaty odznaczona medalem KEN. |
|
Dariusz Stachecki
Nauczyciel dyplomowany, absolwent Uniwersytetu im. Adama
Mickiewicza w Poznaniu, ukończył studia podyplomowe z
informatyki oraz zarządzania oświatą. Wicedyrektor Gimnazjum
im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu, organizator
Ogólnopolskich „Konferencji Administratorów Szkolnych Sieci
Komputerowych (KASSK)” w Nowym Tomyślu oraz konferencji
„Mobilne Technologie w Edukacji”. Apple Distinguished
Educator (ADE) oraz Apple Professional Development Trainer
(APD), a także członek Polskiego Towarzystwa
Informatycznego. |
|
Ewa SitkoNauczyciel dyplomowany z 30-letnim stażem zawodowym. Nagrodzona w 2008 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej za zasługi dla oświaty. Edukator programu „Nowa Szkoła”– CODN Grupa 1000/2. Metodyk przy WOM w Katowicach i Krakowie. Autor i realizator programów wychowawczych. Koordynator szkolnych działań wychowawczych. Autorka publikacji dotyczących komunikacji interpersonalnej oraz aktywizacji odbiorcy procesu edukacyjnego. |
|
Marcin KempkaPrezes Zarządu Librus, początkowo wykładowca w Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus, przed reformą Rzeczoznawca Przedmiotowy ds. Pomocy Dydaktycznych w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Specjalista z dziedziny sieci komputerowych, bezpieczeństwa danych osobowych i projektowania baz danych, pomysłodawca i twórca e-Dziennika Librus. W wolnych chwilach muzyk, kompozytor i aranżer. |
|
Tomasz BabiczAbsolwent Politechniki Śląskiej, ukończył studia podyplomowe z Projektowania Systemów Informacyjnych na Politechnice Warszawskiej. Od 2005 r. związany z firmą Librus, gdzie początkowo zajmował się szkoleniami oraz wdrożeniami systemów skierowanych do oświaty na terenie woj. mazowieckiego. Przeprowadził ponad 200 wdrożeń e-Dziennika. Jest autorem i inicjatorem wielu modułów Zintegrowanego Systemu Edukacyjnego Librus. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Sprzedaży. Prywatnie lubi programować w PHP oraz rozwiązywać zawiłości planów lekcji. |
|
Krzysztof GiertlerTrener od lat związany ze szkolnictwem. Zajmuje się doradztwem i wdrożeniami systemów informatycznych w placówkach edukacyjnych. Jeden z najbardziej doświadczonych specjalistów w zakresie dzienników elektronicznych – legitymuje się kilkuset skutecznymi wdrożeniami. Autor publikacji i prelegent wielu branżowych konferencji. W swojej pracy łączy pasję do nowoczesnych technologii z głębokim humanizmem i wierzy, że tylko takie połączenie sprawia, że technologia może być naprawdę pożyteczna i przyjazna. Obecnie Dyrektor Regionalny w firmie Librus. |
|
Jakub RzadkiewiczZ wykształcenia psycholog-trener. Doświadczenie zawodowe zdobywał, organizując eventy i szkolenia dla największych polskich firm. Od 2010 r. wspomaga edukację w zakresie nowoczesnych rozwiązań IT oraz niwelowania barier komunikacyjnych i technologicznych pomiędzy Nauczycielami a Uczniami. Prelegent na wielu konferencjach i autor publikacji w prasie branżowej. W życiu i w pracy bardzo ceni sobie kontakt z ludźmi, od których może czerpać wiedzę i energię. Prywatnie kibic sportowy i miłośnik nowoczesnych technologii. |
|
Krzyszytof KolanowskiAbsolwent Wydziału Matematyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przez 17 lat Nauczyciel matematyki i informatyki w liceum ogólnokształcącym w Poznaniu. Związany z firmą Librus od 2007 roku. Obecnie Specjalista ds. Wdrożeń i Szkoleń IT Librus na terenie Wielkopolski. Dobra znajomość środowiska nauczycielskiego oraz wiedza z zakresu technologii informatycznych pozwala mu przeprowadzać skuteczne szkolenia i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań dla szkół. W życiu prywatnym interesuje się historią i fotografią, lubi aktywnie spędzać wolny czas. |
|
Piotr WarunekAbsolwent Politechniki Szczecińskiej. Pierwsze kroki trenerskie stawiał jako Nauczyciel przedmiotów zawodowych. Od 2003 r. związany z firmą Librus. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Regionalnego na terenie północno-zachodniej Polski. Specjalista w zakresie innowacyjnych rozwiązań IT w szczególności dzienników elektronicznych i mechanizmów do organizacji pracy szkoły. Przeprowadził ponad 300 wdrożeń e-Dziennika. Inicjator wielu rozwiązań wykorzystanych w systemie Librus. Prywatnie w wolnych chwilach lubi fotografować oraz rozwiązywać problemy placówek związane z układaniem planu lekcji. |
|
Robert GrygoZajmuje się doradztwem i wdrożeniami systemów informatycznych w placówkach edukacyjnych. Związany z firmą Librus od początku jej istnienia. Uczestniczył w licznych konferencjach informatycznych, prowadząc warsztaty dotyczące innowacyjnych rozwiązań skierowanych do oświaty. Obecnie pełni rolę Dyrektora Regionalnego na terenie północnej Polski. |
|
Dorota Gawrońska-Popa
Prezes Zarządu wydawnictwa matematycznego MegaWiedza.
Pomysłodawca, współtwórca i założyciel portalu edukacyjnego
www.MegaMatma.pl. |
|
Marek JędrykaJest nauczycielem języka angielskiego i trenerem z 20-letnim stażem. Jako trener pracował dla szeregu instytucji edukacyjnych i dla jednostek biznesowych. Interesuje go rola nowoczesnej technologii jako narzędzia podnoszenia skuteczności nauczania i wzmacniania motywacji Uczniów, a także praktyczne wykorzystanie pomiaru dydaktycznego w podnoszeniu kompetencji językowych Uczniów. Wierzy, że dobrze prowadzona diagnoza wykorzystująca ocenianie kształtujące skutecznie i w sposób wymierny pomaga Uczniom osiągać lepsze wyniki i budować poczucie własnej wartości. Obecnie Marek Jędryka pracuje jako trener wydawnictwa Pearson prowadząc warsztaty szkoleniowe dotyczące m.in. wykorzystania nowoczesnych technologii i narzędzi diagnostycznych w edukacji. |
|
Sylwia Ptaszek-PydynTechnical Evangelist Microsoft. Od 1996 roku zawodowo związana z informatyką. Od 2007 roku pracuje w firmie Microsoft Polska. Odpowiedzialna jest za współpracę ze środowiskami konkurencyjnymi, influencerami oraz za transfer wiedzy dotyczący nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem Windows Azure. Przed podjęciem pracy w korporacji Microsoft była długoletnim trenerem technologii Microsoft oraz Cisco. |
|
Marta Szłapka
Jest handlowcem w firmie ProData w Poznaniu, gdzie
specjalizuje się w rozwiązaniach IT dla edukacji. Zajmuje
się projektami związanymi z programem Cyfrowa Szkoła –
sprzedaż, wdrażanie interaktywnych rozwiązań informatycznych
dla szkół. |
|
Jakub OrczykAbsolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego, Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie nowych technologii w edytorstwie. Od 16 lat związany z edukacją w postaci elektronicznej, realizował produkty multimedialne i interaktywne dla wydawnictw PWN, WSIP, Nowa Era, Pearson etc. Pełnił funkcje kierownicze w firmie EMPIK, Wolters Kluwer, Wiedza i Praktyka, był prezesem zarządu firmy Vulcan. Obecnie jest członkiem zarządu firmy vm.pl i kierownikiem projektu Multiedukacja.pl, w którym 600 Uczniów polskich gimnazjów wykorzystuje tablety i podręczniki mobilne w codziennej pracy w szkole. |
|
Robert Celuch
Nauczyciel przedmiotów informatycznych i wicedyrektor w
Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Iłży. |
|
Eugeniusz LicznarowskiAbsolwent Politechniki Gdańskiej kierunku Informatyka na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki. W Polskim Oddziale firmy Microsoft jest odpowiedzialny za współpracę z Kluczowymi Klientami w obszarze technologii mobilnych w oparciu o platformę Windows. |
|
Piotr KonieckiOpiekun produktu, specjalista ds. systemów interaktywnych Interwrite i produktów Sony w firmie AGRAF Sp. z o.o. Od 2009 roku popularyzuje wprowadzanie nowoczesnych technologii i cyfryzację polskich szkół. Ekspert w dziedzinie wykorzystywania tablic interaktywnych, tabletów oraz pilotów do testów i odpowiedzi w nauczaniu. W AGRAFIE zajmuje się serwisem i pomocą techniczną dla Użytkowników urządzeń interaktywnych, którzy zawsze mogą liczyć na jego wsparcie. Prowadzi wiele szkoleń i prezentacji dla Nauczycieli i Wykładowców. |
|
Aleksander PruzińskiOdpowiedzialny za rozwiązania cyfrowe w Oxford University Press Polska. Od 15 lat związany z wydawnictwem. Jeden z współtwórców platformy wspierającej naukę języka angielskiego Oxford English Online. Zwolennik sensownego wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji w połączeniu z tradycyjnymi metodami nauczania. Wie, że nic nie zastąpi dobrego Nauczyciela, ale wiele może mu pomóc. Prywatnie dumny Rodzic i miłośnik muzyki. |
|
Grzegorz FidalaAbsolwent Stosunków Międzynarodowych oraz Wydziału Anglistyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Uczył zarówno w szkołach publicznych, jak i prywatnych w Polsce i za granicą, m.in. w Akademii Nauki, Wyższej Szkole Bankowej (Toruń), New York School (Rzym). Konsultant Metodyczny oraz trener Oxford University Press w województwie kujawsko-pomorskim od 2007 roku. Szczególnie interesują go rozwijanie sprawności mówienia, wykorzystanie gier oraz nowoczesnych technologii w nauczaniu języka angielskiego. |
|
Paweł CzerwonyAbsolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Holmes Institute w Sydney. Od 2004 roku związany z branżą edukacyjną, pracował m.in. jako konsultant edukacyjny w Vulcan Sp. z o.o., prowadził oddział firmy technologicznej w Sydney, tworzył strategie sprzedażowe i marketingowe dla produktów elektronicznych WSiP Sp. z o.o. Brał udział w projekcie wdrażania podręczników mobilnych w polskich gimnazjach oraz w licznych projektach dotyczących nowych technologii. Doświadczenie zawodowe zdobywał również na rynkach zagranicznych: rosyjskim i australijskim. Obecnie związany z firmą Funmedia, działającą na rynku e-learningu na 26 rynkach świata. Odbył liczne kursy z zakresu interaktywnych technologii komputerowych. |
|
Marcin Sęczawa
Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego. Dyrektor Sprzedaży
firmy MENTOR Systemy Audiowizualne, z którą jest związany od
2007 roku. Zdecydowany zwolennik tezy, iż nowoczesne
technologie w szkole nabierają prawdziwej wartości tylko
wówczas, gdy są właściwie wykorzystywane. Uważa
jednocześnie, że ich wdrożenie nie zwalnia Nauczyciela z
bycia liderem i animatorem procesu kształcenia, gdyż
współczesny Nauczyciel, wyposażony w szereg innowacyjnych
narzędzi, jest niezastąpiony w procesie przekazywania
wiedzy. |
|
Jarosław ŚwiechowiczDyrektor sprzedaży oraz rozwoju usług w firmie Greeneris. Związany z branżą informatyczną od ponad 15 lat. Specjalizujące się w rozwiązaniach z zakresu nowoczesnej komunikacji pozwalających na bezpieczną oraz efektywną współpracę pomiędzy różnego typu instytucjami oraz organizacjami edukacyjnymi. Prowadzi projekty związane z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi, które pozwalają rozbudować i usprawnić dotychczasowy proces nauczania w szkołach. W ostatnich latach bardzo mocno skupia się na zagadnieniach dotyczących wykorzystania urządzeń mobilnych oraz mobilnych aplikacji do wspomagania procesu edukacji oraz do realizacji codziennych zadań. |
|
Justyna ZawistowskaSpecjalista ds. rozwoju produktu. Doradza w wyborze optymalnych rozwiązań z zakresu nowoczesnych technologii wspomagających edukację. Koordynuje projekty związane z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi do wirtualnych zajęć oraz szkoleń prowadzonych za pośrednictwem Internetu. Prowadzi szkolenia oraz prezentacje produktowe dla Nauczycieli i Przedstawicieli instytucji edukacyjnych, demonstrując zalety oraz korzyści wykorzystania proponowanych rozwiązań. |
Sylwetki kolejnych prelegentów będą systematycznie dodawane – zachęcamy do śledzenia nowości pojawiających na stronie.