Harmonogram seminariów
Rejestracji na seminaria mogą dokonać tylko te
osoby, które uiściły opłatę za udział w konferencji.
Do Uczestników, którzy spełnili ten warunek, na adres mailowy podany
w formularzu rejestracyjnym została wysłana wiadomość, w której
znajduje się dokładny opis sposobu zapisywania się na seminaria.
Harmonogram seminariów - wersja tabelaryczna
Sala 1 | Sala 2 | Sala 3 | Sala 4 | Sala 5 | Sala 6 | Sala 7 | Sala 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
16:15 - 17:05 |
Librus
Podwójny warsztat w pracowni komputerowej
Podwójny warsztat w pracowni komputerowej
|
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Nowatorstwo w edukacji – w perspektywie MEN Nowatorstwo w edukacji – w perspektywie MENCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 2, 16:15 - 17:05Proponowany warsztat ma stać się impulsem do dyskusji o warunkach niezbędnych dla podjęcia przez szkoły wyzwania, jakim jest nowatorstwo edukacyjne. Celem warsztatu nie będzie nakłanianie do wprowadzania natychmiastowych zmian, lecz zachęcenie do innowacyjnego myślenia i przekraczania własnych granic. Podczas warsztatu edukator odniesie się także do obowiązujących aktów prawnych oraz wskaże kierunki działań, jakie wyznacza w tym temacie MEN. |
Pearson Diagnoza szkolna – skuteczny sposób na lepsze wyniki Diagnoza szkolna – skuteczny sposób na lepsze wynikiPearson, sala 3, 16:15 - 17:05Zadaniem i obowiązkiem każdego Dyrektora szkoły jest monitorowanie realizacji podstawy programowej przez Nauczycieli, by zapewnić odpowiednią jakość kształcenia i umożliwić Uczniom osiągnięcie odpowiednich wyników. Ocena szkoły w oczach Organu prowadzącego i jej rynkowa atrakcyjność w oczach Rodziców, a nawet samych Uczniów, oparta jest o wymierne wskaźniki związane z wynikami Uczniów na egzaminach końcowych. Skutecznym sposobem pozwalającym na rozpoznanie obszarów wiedzy wymagających szczególnej uwagi i zapewnienie odpowiedniego wsparcia może być nowoczesny system diagnostyczno-naprawczy. W czasie sesji pokażemy Diagnozę Szkolną – narzędzie pozwalające określić indywidualne potrzeby Uczniów dotyczące języka angielskiego i zaplanować dla nich spersonalizowaną ścieżkę kształcenia, której celem jest zdobycie wysokich wyników na egzaminie. Przedstawimy także i przedyskutujemy możliwość wykorzystania Diagnozy Szkolnej w projektach unijnych, zwłaszcza tych związanych z wyrównywaniem szans, w ramach których można pozyskać środki na dodatkowe, grupowe i indywidualne zajęcia językowe. |
Mentor Pracownia językowa? Tablica interaktywna? Jeżeli tak – to od Mentora! Pracownia językowa? Tablica interaktywna? Jeżeli tak – to od Mentora!Mentor, sala 4, 16:15 - 17:05Podczas seminarium przedstawione zostaną nowoczesne laboratoria językowe MENTOR oraz tablice interaktywne myBoard. Zaprezentowane zostaną rodzaje, walory, funkcje oraz przewagi konkurencyjne proponowanych rozwiązań. Seminarium będzie okazją do wzajemnego podzielenia się wiedzą i doświadczeniem jego Uczestników w zakresie poruszanych zagadnień, co pozwoli firmie Mentor jeszcze lepiej realizować jej motto: "Wasze potrzeby są naszą inspiracją!". |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Dokumentacja przebiegu nauczania jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogic... Dokumentacja przebiegu nauczania jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogicznego Dyrektora szkołyCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 5, 16:15 - 17:05Zgodnie z nowelizacją Rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym Dyrektor szkoły przeprowadza ewaluację wewnętrzną w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole za istotne w jej działalności. Zagadnieniem takim i zarazem przedmiotem ewaluacji może być dokumentacja przebiegu nauczania. Jedną z trudności przy planowaniu działań we wskazanym modelu organizacyjnym jest wypracowanie kryteriów, które jednoznacznie wskażą interesujący szkołę zakres poruszanego problemu. Pragniemy przedstawić Państwu prosty sposób tworzenia takich kryteriów przez Nauczycieli w planowaniu ewaluacji wewnętrznej dotyczącej dokumentacji przebiegu nauczania. Podczas seminarium podpowiemy, jak budować proste narzędzia badawcze (ankieta, arkusz wywiadu, arkusz analizy dokumentów) oraz doprecyzować problemy do rozwiązania po podsumowaniu ewaluacji wewnętrznej na przykładowym modelu. Porozmawiamy także o przyjętych przez Radę Pedagogiczną zadaniach do wykonania w nowym roku szkolnym, które poprawią jakość pracy szkoły w oparciu o wskazane problemy dotyczące dokumentacji przebiegu nauczania. |
Microsoft Urządzenia mobilne na platformie Windows w biznesie i edukacji Urządzenia mobilne na platformie Windows w biznesie i edukacjiMicrosoft, sala 6, 16:15 - 17:05W trakcie warsztatów przedstawione zostaną kluczowe cechy platformy Windows na urządzeniach mobilnych (smartfonach i tabletach). Zaprezentujemy scenariusze wykorzystania mobilności w edukacji. W trakcie spotkania dowiedzą się Państwo, dlaczego urządzenia z Windows są jedynym słusznym wyborem dla biznesu i edukacji. |
Sad/Apple Tworzenie środowiska edukacyjnego z iPadem Tworzenie środowiska edukacyjnego z iPademSad/Apple, sala 7, 16:15 - 17:05Uczestnik warsztatów dowie się, w jaki sposób przygotować mobilne, interaktywne środowisko edukacyjne z iPadem. Zostaną omówione rozmaite aspekty, które należy wziąć pod uwagę, tworząc takie środowisko w swojej szkole, począwszy od planowania i wdrożenia wydajnej sieci bezprzewodowej, poprzez przygotowanie kadry nauczycielskiej, po aspekty metodyczne i merytoryczne wykorzystania iPada jako efektywnego narzędzia pracy dydaktycznej, opiekuńczo-wychowawczej i zarządzania szkołą. |
Librus Procedury rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem Librus Procedury rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem LibrusLibrus, sala 8, 16:15 - 17:05Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania w formie elektronicznej obliguje Dyrektora oraz szkolnego Administratora dziennika elektronicznego do niezbędnych, wskazanych przepisami czynności. Podczas seminarium wskażemy, jak najlepiej zorganizować proces rozpoczęcia oraz zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem Librus. Poruszymy tematykę promocji Uczniów, eksportów do XML oraz importów danych z innych systemów szkolnych. Seminarium skierowane jest do Uczestników, którzy pracują na e-Dzienniku Librus. |
17:15 - 18:05 |
Librus Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznym Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznymLibrus, sala 2, 17:15 - 18:05Podczas seminarium zaprezentujemy moduły, których działanie ma duży wpływ na zmniejszenie biurokracji w szkole oraz spójność danych w dzienniku elektronicznym. Podpowiemy, jak zaplanować szkolny ramowy plan nauczania, kontrolować jego realizację, zarządzać sytuacjami wyjątkowymi i reagować na nieprawidłowości. Poruszymy tematykę odnotowywania wycieczek i zastosowania modułu w sytuacjach takich, jak np. zawody sportowe. |
Prodata NComputing - jak łatwo i oszczędnie zorganizować nowoczesną pracownię komputerową NComputing - jak łatwo i oszczędnie zorganizować nowoczesną pracownię komputerowąProdata, sala 3, 17:15 - 18:05Uczestnicy seminarium dowiedzą się: Czym jest technologia terminalowa oraz jakie są jej możliwości. Ile oszczędności daje zastosowanie terminali w stosunku do tradycyjnych sieci komputerowych. Jakie znaczenie ma korzystanie z tego typu rozwiązań dla wielkości przyszłych kosztów utrzymania pracowni. Jak w praktyce wygląda nauka z wykorzystaniem terminali komputerowych (kontrola pracy Ucznia – co aktualnie robi, jakie strony WWW przegląda; łatwość prezentacji materiałów edukacyjnych; bieżące komentowanie dokonań Uczniów na ich własnych ekranach; udostępnianie widoku ekranu Nauczyciela wszystkim albo wybranym Uczniom, udostępnianie materiałów na serwerze). Jak poprawia się jakość pracy w tego typu pracowni komputerowej zarówno dla Nauczycieli, jak i Uczniów. |
Greeneris Nowoczesna technologia w służbie edukacji - praktyczny pokaz rozwiązań na żywo Nowoczesna technologia w służbie edukacji - praktyczny pokaz rozwiązań na żywoGreeneris, sala 4, 17:15 - 18:05Podczas seminarium zaprezentujemy, jak nowoczesna technologia pozwala rozbudować i udoskonalić proces nauczania. Przedstawimy efektywne kosztowo rozwiązania zaprojektowane dla szkół, których wykorzystanie usprawnia przekazywanie wiedzy oraz umożliwia zastosowanie ciekawych metod prowadzenia lekcji. Pokażemy, jak można rozszerzyć zajęcia dydaktyczne, wykorzystując platformy wideo do spotkań z Uczniami, Rodzicami oraz innymi szkołami. Zademonstrujemy, jak Nauczyciele mogą w bezpieczny i elastyczny sposób przekazywać Uczniom podręczniki oraz dodatkowe materiały w formie elektronicznej z zachowaniem kontroli i wiedzy, kto i kiedy miał do nich dostęp.Wszystkie prezentowane rozwiązania charakteryzują się elastycznością, intuicyjną obsługą oraz dostępnością z każdego urządzenia – na przykład komputera lub tabletu. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Frekwencja Uczniów w szkole jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogiczneg... Frekwencja Uczniów w szkole jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogicznego Dyrektora szkołyCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 5, 17:15 - 18:05Nowelizacja Rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym wprowadziła konieczność prowadzenia ewaluacji wewnętrznej przez Dyrektora szkoły w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole za istotne w jej działalności. Przykładem takiego zagadnienia jest frekwencja Uczniów w szkole. Na warsztacie prowadzący wskaże zadania gminy, Dyrektora szkoły, Nauczycieli i Wychowawcy klasy w zakresie realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki w oparciu o obowiązujące akty prawne. Wypracujemy wspólnie: przedmiot ewaluacji, kryteria, pytania kluczowe, cel ewaluacji oraz jej harmonogram. Edukator omówi dobór metod, próby badawczej i źródła danych oraz wskaże, jak budować proste narzędzia badawcze. Porozmawiamy o przyjętych przez Radę Pedagogiczną zadaniach do wykonania w nowym roku szkolnym, które poprawią jakość pracy szkoły w nawiązaniu do wskazanych problemów dotyczących frekwencji Uczniów w szkole, np. katalog nieakceptowanych społecznie zachowań Uczniów, kary i nagrody oraz tryby odwoławcze, tryb skarg w przypadku naruszania praw Ucznia, zmiana kryteriów ocen zachowania, wprowadzenie procedur wewnętrznych ułatwiających analizę frekwencji w szkole, przykłady kontraktów zawieranych z Uczniami, postępowanie względem Rodziców, których dzieci nie realizują obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. |
Oxford University Press Efektywne wykorzystanie dostępnych w szkole technologii informacyjno-komunikacyjnych na przykła... Efektywne wykorzystanie dostępnych w szkole technologii informacyjno-komunikacyjnych na przykładzie materiałów do języka angielskiegoOxford University Press, sala 6, 17:15 - 18:05Prosta droga do cyfrowej szkoły. Cyfryzacja szkół rysuje się coraz bardziej wyraźnie na horyzoncie polskiej edukacji. Często nam się wydaje, że droga do tego celu jest kręta i wyboista. Brak sprzętu, niewystarczające środki na infrastrukturę, konieczność ciągłego szkolenia i motywowania Nauczycieli jawią się jako przeszkody trudne do pokonania. Podczas tej sesji pokażemy, w jaki sposób sprawić, aby nasza droga do cyfrowej szkoły była prosta oraz że jesteśmy bliżej celu, niż nam się wydaje. Zastanowimy się, jak wykorzystać środki powszechnie dostępne oraz to, czym dysponujemy już teraz w szkołach do stworzenia nowoczesnego środowiska nauczania. |
Sad/Apple iPad narzędziem zarządzania szkołą iPad narzędziem zarządzania szkołąSad/Apple, sala 7, 17:15 - 18:05Uczestnik seminarium zapozna się z iPadem jako elastycznym i wydajnym narzędziem do zarządzania szkołą. Wykorzystamy możliwości komunikacyjne: poczta, FaceTime do komunikacji, system kalendarzy do organizacji pracy szkoły. Obsłużymy za pomocą iPada dziennik elektroniczny. Poznamy metody generowania, przechowywania i udostępniania dokumentów w szkole. Pokażemy, w jaki sposób każdy Dyrektor i Nauczyciel może pomieścić w urządzeniu formatu zeszytu swój efektywny warsztat pracy, repozytorium dokumentów, treści i materiałów multimedialnych. |
Sony Bezpieczne szkoły dzięki systemom Sony Video Security Bezpieczne szkoły dzięki systemom Sony Video SecuritySony, sala 8, 17:15 - 18:05Bezpieczeństwo dzieci na terenie szkoły i poza nią było, jest i będzie priorytetem. Systemy monitoringu są już standardem na naszych ulicach. Warto, żeby i szkoły doceniły ich wartość i możliwości. Trzeba je rozpatrywać na kilku płaszczyznach. Przede wszystkim działanie prewencyjne – widok kamery powstrzymuje od złych zachowań, a świadomość bycia monitorowanym sprzyja samokontroli wśród Uczniów. Dzięki innowacyjności systemów w technologii IP dajemy osobom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo narzędzie do praktycznego przeciwdziałania niebezpiecznym sytuacjom na monitorowanym terenie. Warto przy tym podkreślić wysoką jakość materiału – rozpoznanie osoby stwarzającej zagrożenie nie stanowi problemu, a co za tym idzie, skuteczne działanie i prawidłowa ocena zdarzenia to szybka i sprawiedliwa reakcja. Dokumentowanie negatywnych zdarzeń i możliwość sięgnięcia do archiwum nagrań to ważny argument w rozmowach z Rodzicami czy organami zewnętrznymi. Bieżący obraz z kamer, a także archiwa mogą być udostępniane policji i straży miejskiej, co jest bardzo istotne w przypadku przestępstw i występków, np. kradzieży mienia szkoły. Pozwala to podjąć „automatyczną” reakcję. Wszystkie te zalety jesteśmy w stanie osiągnąć dzięki zaawansowanej japońskiej technologii dostępnej już od paru lat na naszym rynku. |
Sala 1 | Sala 2 | Sala 3 | Sala 4 | Sala 5 | Sala 6 | Sala 7 | Sala 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
08:45 - 09:35 |
Librus
Podwójny warsztat w pracowni komputerowej
Podwójny warsztat w pracowni komputerowej
|
Librus Wsparcie badań ewaluacyjnych w szkole za pomocą narzędzi e-Dziennika Librus Wsparcie badań ewaluacyjnych w szkole za pomocą narzędzi e-Dziennika LibrusLibrus, sala 2, 08:45 - 09:35Podczas seminarium przedstawimy możliwości praktycznego wykorzystania narzędzi analitycznych e-Dziennika w trakcie prowadzonych w szkole badań ewaluacyjnych. Omówione zostaną m.in. moduły Statystyki oraz Ankiety. |
Librus Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznym Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznymLibrus, sala 3, 08:45 - 09:35Podczas seminarium zaprezentujemy moduły, których działanie ma duży wpływ na zmniejszenie biurokracji w szkole oraz spójność danych w dzienniku elektronicznym. Podpowiemy, jak zaplanować szkolny ramowy plan nauczania, kontrolować jego realizację, zarządzać sytuacjami wyjątkowymi i reagować na nieprawidłowości. Poruszymy tematykę odnotowywania wycieczek i zastosowania modułu w sytuacjach takich, jak np. zawody sportowe. |
Librus Dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych oraz nauczania indywidualnego za pomocą dziennika elektron... Dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych oraz nauczania indywidualnego za pomocą dziennika elektronicznegoLibrus, sala 4, 08:45 - 09:35Podczas seminarium pomożemy usystematyzować wiedzę na temat odnotowywania, planowania i raportowania zajęć dodatkowych oraz tworzenia dzienników dla Uczniów objętych nauczaniem indywidualnym. Uczestnicy dowiedzą się m.in., kiedy sprawdzi się stworzenie przedmiotu pozalekcyjnego, a kiedy wpisanie dodatkowych godzin Nauczycieli, w jaki sposób odnotować nauczanie indywidualne, a w jaki włączające. Dodatkowo zapoznamy Uczestników z dostępnymi raportami, które będą generowane przy właściwym doborze funkcji systemu. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Dyrektor – lider – motywator – inspirator Dyrektor – lider – motywator – inspiratorCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 5, 08:45 - 09:35Polscy gimnazjaliści świetnie wypadli w międzynarodowym badaniu umiejętności szkolnych. Wynik jest tym bardziej znaczący, że zaczynaliśmy 13 lat temu od bardzo niskiej pozycji. Proces dążenia do coraz wyższej jakości edukacji jest bardzo złożony. Podczas seminarium rozmawiać będziemy o jednym z elementów tego procesu, jakim jest styl zarządzania Dyrektora szkoły. Dyrektor, który zarządza szkołą w sposób świadomy, często stawia sobie samemu pytań o charakterze ewaluacyjnym. Jak informuję? Jak inspiruję? Jak motywuję? Jak deleguję zadania? Jakie kryteria uznaję za najważniejsze w aspekcie zarządzania? I co najważniejsze: jakie warunki musi spełnić mój styl zarządzania, by wpływał na podniesienie jakości pracy szkoły? Sprawne zarządzanie wymaga rozumienia procesów zachodzących między partnerami relacji i wykorzystania tej wiedzy do podnoszenia jakości pracy. Przy czym jakość jest rozumiana szeroko, nie tylko jako osiąganie określonych mierzalnych efektów, ale również jako dobry klimat i atmosfera w pracy. |
Microsoft Usługa Office 365 - wykorzystanie do wspomagania dydaktyki i zarządzania placówką oświatową Usługa Office 365 - wykorzystanie do wspomagania dydaktyki i zarządzania placówką oświatowąMicrosoft, sala 6, 08:45 - 09:35Z jakich produktów składa się Office 365? Jaka jest korzyść z jego posiadania dla Ucznia, Nauczyciela oraz dla szkoły? Podczas seminarium przedstawimy przykładowe scenariusze, jak można wykorzystać jego funkcjonalność w trakcie zajęć lekcyjnych oraz poza nimi. |
Sad/Apple
Podwójne seminarium
Podwójne seminarium
|
MegaMatma Połączenie tradycyjnych metod nauczania matematyki z nowoczesną technologią na przykładzie e... Połączenie tradycyjnych metod nauczania matematyki z nowoczesną technologią na przykładzie e-zasobów wydawnictwa internetowego MegaMatma.plMegaMatma, sala 8, 08:45 - 09:35Podejmiemy próbę odpowiedzi na pytania:
|
09:45 - 10:35 |
Librus Nowa organizacja szkoły w cyfrowej rzeczywistości - zarządzanie rolami w Zintegrowanym Systemi... Nowa organizacja szkoły w cyfrowej rzeczywistości - zarządzanie rolami w Zintegrowanym Systemie EdukacyjnymLibrus, sala 2, 09:45 - 10:35Szerokie spektrum funkcji Zintegrowanego Systemu Edukacyjnego (dziennik elektroniczny, aplikacja do zarządzania dokumentacją sekretariatu szkolnego, wypełnianie świadectw) powoduje, że obejmuje on coraz szerszy obszar działania szkoły - od dokumentacji przebiegu nauczania, zarządzania zastępstwami, dokumentacji wycieczki po analizy i archiwizację dokumentacji. Seminarium będzie formą dyskusji na temat możliwie najbardziej optymalnego zarządzania informatycznym systemem dotyczącymi sfery uczniowskiej w szkole. Uczestnicy zapoznają się z propozycją modelu delegowania uprawnień do poszczególnych modułów i zarządzania odpowiedzialnością za prawidłowość procesu wprowadzania i obsługi coraz większej liczby danych wrażliwych. Właściwy podział ról oraz delegowanie odpowiednich uprawnień pozwoli Dyrektorowi jeszcze efektywniej zarządzać szkołą. Seminarium szczególnie polecane placówkom, które prowadzą tylko elektroniczną formę dokumentacji przebiegu nauczania lub planują przejść na tę formę w najbliższej przyszłości. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Nowatorstwo w edukacji – w perspektywie MEN Nowatorstwo w edukacji – w perspektywie MENCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 3, 09:45 - 10:35Proponowany warsztat ma stać się impulsem do dyskusji o warunkach niezbędnych dla podjęcia przez szkoły wyzwania, jakim jest nowatorstwo edukacyjne. Celem warsztatu nie będzie nakłanianie do wprowadzania natychmiastowych zmian, lecz zachęcenie do innowacyjnego myślenia i przekraczania własnych granic. Podczas warsztatu edukator odniesie się także do obowiązujących aktów prawnych oraz wskaże kierunki działań, jakie wyznacza w tym temacie MEN. |
Librus Dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych oraz nauczania indywidualnego za pomocą dziennika elektron... Dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych oraz nauczania indywidualnego za pomocą dziennika elektronicznegoLibrus, sala 4, 09:45 - 10:35Podczas seminarium pomożemy usystematyzować wiedzę na temat odnotowywania, planowania i raportowania zajęć dodatkowych oraz tworzenia dzienników dla Uczniów objętych nauczaniem indywidualnym. Uczestnicy dowiedzą się m.in., kiedy sprawdzi się stworzenie przedmiotu pozalekcyjnego, a kiedy wpisanie dodatkowych godzin Nauczycieli, w jaki sposób odnotować nauczanie indywidualne, a w jaki włączające. Dodatkowo zapoznamy Uczestników z dostępnymi raportami, które będą generowane przy właściwym doborze funkcji systemu. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Dokumentacja przebiegu nauczania jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogic... Dokumentacja przebiegu nauczania jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogicznego Dyrektora szkołyCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 5, 09:45 - 10:35Zgodnie z nowelizacją Rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym Dyrektor szkoły przeprowadza ewaluację wewnętrzną w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole za istotne w jej działalności. Zagadnieniem takim i zarazem przedmiotem ewaluacji może być dokumentacja przebiegu nauczania. Jedną z trudności przy planowaniu działań we wskazanym modelu organizacyjnym jest wypracowanie kryteriów, które jednoznacznie wskażą interesujący szkołę zakres poruszanego problemu. Pragniemy przedstawić Państwu prosty sposób tworzenia takich kryteriów przez Nauczycieli w planowaniu ewaluacji wewnętrznej dotyczącej dokumentacji przebiegu nauczania. Podczas seminarium podpowiemy, jak budować proste narzędzia badawcze (ankieta, arkusz wywiadu, arkusz analizy dokumentów) oraz doprecyzować problemy do rozwiązania po podsumowaniu ewaluacji wewnętrznej na przykładowym modelu. Porozmawiamy także o przyjętych przez Radę Pedagogiczną zadaniach do wykonania w nowym roku szkolnym, które poprawią jakość pracy szkoły w oparciu o wskazane problemy dotyczące dokumentacji przebiegu nauczania. |
Pearson Diagnoza szkolna – skuteczny sposób na lepsze wyniki Diagnoza szkolna – skuteczny sposób na lepsze wynikiPearson, sala 6, 09:45 - 10:35Zadaniem i obowiązkiem każdego Dyrektora szkoły jest monitorowanie realizacji podstawy programowej przez Nauczycieli, by zapewnić odpowiednią jakość kształcenia i umożliwić Uczniom osiągnięcie odpowiednich wyników. Ocena szkoły w oczach Organu prowadzącego i jej rynkowa atrakcyjność w oczach Rodziców, a nawet samych Uczniów, oparta jest o wymierne wskaźniki związane z wynikami Uczniów na egzaminach końcowych. Skutecznym sposobem pozwalającym na rozpoznanie obszarów wiedzy wymagających szczególnej uwagi i zapewnienie odpowiedniego wsparcia może być nowoczesny system diagnostyczno-naprawczy. W czasie sesji pokażemy Diagnozę Szkolną – narzędzie pozwalające określić indywidualne potrzeby Uczniów dotyczące języka angielskiego i zaplanować dla nich spersonalizowaną ścieżkę kształcenia, której celem jest zdobycie wysokich wyników na egzaminie. Przedstawimy także i przedyskutujemy możliwość wykorzystania Diagnozy Szkolnej w projektach unijnych, zwłaszcza tych związanych z wyrównywaniem szans, w ramach których można pozyskać środki na dodatkowe, grupowe i indywidualne zajęcia językowe. |
Sony Im taniej, tym drożej… czyli co warto wiedzieć przy wyborze i zakupie sprzętu multimedialneg... Im taniej, tym drożej… czyli co warto wiedzieć przy wyborze i zakupie sprzętu multimedialnego do pracowni szkolnychSony, sala 8, 09:45 - 10:35Jest to warsztat poświęcony problemom związanym z podjęciem decyzji o zakupie nowoczesnego sprzętu do szkoły. Obecnie jest bardzo dużo sprzętu dedykowanego do wykorzystania w edukacji, ale jak wybrać optymalny? Dobry, a zarazem nie rujnujący finansów szkoły? Czy są i jakie koszty eksploatacyjne? Podczas tego warsztatu można będzie zobaczyć i dotknąć sprzętu, sprawdzić jakie są różnice, wady i zalety różnego rodzaju projektorów czy tablic. Pokażemy, jakie są istotne parametry projektorów, tablic interaktywnych, pilotów itp. oraz jak przekładają się na jakość pracy, żywotność czy niezawodność sprzętu. |
||
10:45 - 11:35 |
Librus
Podwójny warsztat w pracowni komputerowej
Podwójny warsztat w pracowni komputerowej
|
Librus Wsparcie badań ewaluacyjnych w szkole za pomocą narzędzi e-Dziennika Librus Wsparcie badań ewaluacyjnych w szkole za pomocą narzędzi e-Dziennika LibrusLibrus, sala 2, 10:45 - 11:35Podczas seminarium przedstawimy możliwości praktycznego wykorzystania narzędzi analitycznych e-Dziennika w trakcie prowadzonych w szkole badań ewaluacyjnych. Omówione zostaną m.in. moduły Statystyki oraz Ankiety. |
Librus Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznym Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznymLibrus, sala 3, 10:45 - 11:35Podczas seminarium zaprezentujemy moduły, których działanie ma duży wpływ na zmniejszenie biurokracji w szkole oraz spójność danych w dzienniku elektronicznym. Podpowiemy, jak zaplanować szkolny ramowy plan nauczania, kontrolować jego realizację, zarządzać sytuacjami wyjątkowymi i reagować na nieprawidłowości. Poruszymy tematykę odnotowywania wycieczek i zastosowania modułu w sytuacjach takich, jak np. zawody sportowe. |
Librus Procedury rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem Librus Procedury rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem LibrusLibrus, sala 4, 10:45 - 11:35Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania w formie elektronicznej obliguje Dyrektora oraz szkolnego Administratora dziennika elektronicznego do niezbędnych, wskazanych przepisami czynności. Podczas seminarium wskażemy, jak najlepiej zorganizować proces rozpoczęcia oraz zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem Librus. Poruszymy tematykę promocji Uczniów, eksportów do XML oraz importów danych z innych systemów szkolnych. Seminarium skierowane jest do Uczestników, którzy pracują na e-Dzienniku Librus. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Dyrektor – lider – motywator – inspirator Dyrektor – lider – motywator – inspiratorCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 5, 10:45 - 11:35Polscy gimnazjaliści świetnie wypadli w międzynarodowym badaniu umiejętności szkolnych. Wynik jest tym bardziej znaczący, że zaczynaliśmy 13 lat temu od bardzo niskiej pozycji. Proces dążenia do coraz wyższej jakości edukacji jest bardzo złożony. Podczas seminarium rozmawiać będziemy o jednym z elementów tego procesu, jakim jest styl zarządzania Dyrektora szkoły. Dyrektor, który zarządza szkołą w sposób świadomy, często stawia sobie samemu pytań o charakterze ewaluacyjnym. Jak informuję? Jak inspiruję? Jak motywuję? Jak deleguję zadania? Jakie kryteria uznaję za najważniejsze w aspekcie zarządzania? I co najważniejsze: jakie warunki musi spełnić mój styl zarządzania, by wpływał na podniesienie jakości pracy szkoły? Sprawne zarządzanie wymaga rozumienia procesów zachodzących między partnerami relacji i wykorzystania tej wiedzy do podnoszenia jakości pracy. Przy czym jakość jest rozumiana szeroko, nie tylko jako osiąganie określonych mierzalnych efektów, ale również jako dobry klimat i atmosfera w pracy. |
Pearson Diagnoza szkolna – skuteczny sposób na lepsze wyniki Diagnoza szkolna – skuteczny sposób na lepsze wynikiPearson, sala 6, 10:45 - 11:35Zadaniem i obowiązkiem każdego Dyrektora szkoły jest monitorowanie realizacji podstawy programowej przez Nauczycieli, by zapewnić odpowiednią jakość kształcenia i umożliwić Uczniom osiągnięcie odpowiednich wyników. Ocena szkoły w oczach Organu prowadzącego i jej rynkowa atrakcyjność w oczach Rodziców, a nawet samych Uczniów, oparta jest o wymierne wskaźniki związane z wynikami Uczniów na egzaminach końcowych. Skutecznym sposobem pozwalającym na rozpoznanie obszarów wiedzy wymagających szczególnej uwagi i zapewnienie odpowiedniego wsparcia może być nowoczesny system diagnostyczno-naprawczy. W czasie sesji pokażemy Diagnozę Szkolną – narzędzie pozwalające określić indywidualne potrzeby Uczniów dotyczące języka angielskiego i zaplanować dla nich spersonalizowaną ścieżkę kształcenia, której celem jest zdobycie wysokich wyników na egzaminie. Przedstawimy także i przedyskutujemy możliwość wykorzystania Diagnozy Szkolnej w projektach unijnych, zwłaszcza tych związanych z wyrównywaniem szans, w ramach których można pozyskać środki na dodatkowe, grupowe i indywidualne zajęcia językowe. |
Sad/Apple Tworzenie środowiska edukacyjnego z iPadem Tworzenie środowiska edukacyjnego z iPademSad/Apple, sala 7, 10:45 - 11:35Uczestnik warsztatów dowie się, w jaki sposób przygotować mobilne, interaktywne środowisko edukacyjne z iPadem. Zostaną omówione rozmaite aspekty, które należy wziąć pod uwagę, tworząc takie środowisko w swojej szkole, począwszy od planowania i wdrożenia wydajnej sieci bezprzewodowej, poprzez przygotowanie kadry nauczycielskiej, po aspekty metodyczne i merytoryczne wykorzystania iPada jako efektywnego narzędzia pracy dydaktycznej, opiekuńczo-wychowawczej i zarządzania szkołą. |
Agraf Elektroniczne sprawdzanie wiedzy z wykorzystaniem pilotów CPS Elektroniczne sprawdzanie wiedzy z wykorzystaniem pilotów CPSAgraf, sala 8, 10:45 - 11:35Jest to warsztat poświęcony przybliżeniu działania i wykorzystania pilotów do testów jako narzędzia do szybkiego sprawdzenia wiedzy i ocenienia Uczniów. Podczas warsztatów będzie możliwość obejrzenia, ale również aktywnego działania na nowoczesnym sprzęcie. Pokażemy, co jest niezbędne, a co może dodatkowo uatrakcyjnić lekcję z pilotami. Będzie można zobaczyć, jak w jednej klasie do sprawdzenia wiedzy można równocześnie, według potrzeb i możliwości, wykorzystać piloty do testów i własne smartphony. |
12:00 - 12:50 |
Librus Wsparcie badań ewaluacyjnych w szkole za pomocą narzędzi e-Dziennika Librus Wsparcie badań ewaluacyjnych w szkole za pomocą narzędzi e-Dziennika LibrusLibrus, sala 2, 12:00 - 12:50Podczas seminarium przedstawimy możliwości praktycznego wykorzystania narzędzi analitycznych e-Dziennika w trakcie prowadzonych w szkole badań ewaluacyjnych. Omówione zostaną m.in. moduły Statystyki oraz Ankiety. |
Librus Fundamentalna rola modułu Zastępstwa w prawidłowym funkcjonowaniu dziennika elektronicznego Fundamentalna rola modułu Zastępstwa w prawidłowym funkcjonowaniu dziennika elektronicznegoLibrus, sala 3, 12:00 - 12:50Zadaniem modułu Zastępstwa jest rozwiązanie problemu zapewnienia spójności wpisów w dzienniku elektronicznym oraz poprawa komunikacji w szkole. Jest on uważany za jeden z kluczowych modułów e-Dziennika - szczególnie w szkołach, które prowadzą tylko elektroniczną formę przebiegu nauczania. Podczas seminarium przećwiczymy korzystanie z wszystkich typów zastępstw i nieobecności (1-n, n-1,n-n, przenoszenie lekcji, odwoływanie itd.) oraz przekonamy się, jak e-Dziennik może usprawnić sferę komunikacyjną i jaki ma wpływ na dokumentację szkolną. Uczestnicy dowiedzą się także, jak dostosować moduł Zastępstwa do danej placówki, aby uzyskać niezbędne dane do dalszej analizy. |
Librus Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznym Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznymLibrus, sala 4, 12:00 - 12:50Podczas seminarium zaprezentujemy moduły, których działanie ma duży wpływ na zmniejszenie biurokracji w szkole oraz spójność danych w dzienniku elektronicznym. Podpowiemy, jak zaplanować szkolny ramowy plan nauczania, kontrolować jego realizację, zarządzać sytuacjami wyjątkowymi i reagować na nieprawidłowości. Poruszymy tematykę odnotowywania wycieczek i zastosowania modułu w sytuacjach takich, jak np. zawody sportowe. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Frekwencja Uczniów w szkole jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogiczneg... Frekwencja Uczniów w szkole jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogicznego Dyrektora szkołyCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 5, 12:00 - 12:50Nowelizacja Rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym wprowadziła konieczność prowadzenia ewaluacji wewnętrznej przez Dyrektora szkoły w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole za istotne w jej działalności. Przykładem takiego zagadnienia jest frekwencja Uczniów w szkole. Na warsztacie prowadzący wskaże zadania gminy, Dyrektora szkoły, Nauczycieli i Wychowawcy klasy w zakresie realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki w oparciu o obowiązujące akty prawne. Wypracujemy wspólnie: przedmiot ewaluacji, kryteria, pytania kluczowe, cel ewaluacji oraz jej harmonogram. Edukator omówi dobór metod, próby badawczej i źródła danych oraz wskaże, jak budować proste narzędzia badawcze. Porozmawiamy o przyjętych przez Radę Pedagogiczną zadaniach do wykonania w nowym roku szkolnym, które poprawią jakość pracy szkoły w nawiązaniu do wskazanych problemów dotyczących frekwencji Uczniów w szkole, np. katalog nieakceptowanych społecznie zachowań Uczniów, kary i nagrody oraz tryby odwoławcze, tryb skarg w przypadku naruszania praw Ucznia, zmiana kryteriów ocen zachowania, wprowadzenie procedur wewnętrznych ułatwiających analizę frekwencji w szkole, przykłady kontraktów zawieranych z Uczniami, postępowanie względem Rodziców, których dzieci nie realizują obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. |
Microsoft Usługa Office 365 - wykorzystanie do wspomagania dydaktyki i zarządzania placówką oświatową Usługa Office 365 - wykorzystanie do wspomagania dydaktyki i zarządzania placówką oświatowąMicrosoft, sala 6, 12:00 - 12:50Z jakich produktów składa się Office 365? Jaka jest korzyść z jego posiadania dla Ucznia, Nauczyciela oraz dla szkoły? Podczas seminarium przedstawimy przykładowe scenariusze, jak można wykorzystać jego funkcjonalność w trakcie zajęć lekcyjnych oraz poza nimi. |
Sad/Apple iPad narzędziem zarządzania szkołą iPad narzędziem zarządzania szkołąSad/Apple, sala 7, 12:00 - 12:50Uczestnik seminarium zapozna się z iPadem jako elastycznym i wydajnym narzędziem do zarządzania szkołą. Wykorzystamy możliwości komunikacyjne: poczta, FaceTime do komunikacji, system kalendarzy do organizacji pracy szkoły. Obsłużymy za pomocą iPada dziennik elektroniczny. Poznamy metody generowania, przechowywania i udostępniania dokumentów w szkole. Pokażemy, w jaki sposób każdy Dyrektor i Nauczyciel może pomieścić w urządzeniu formatu zeszytu swój efektywny warsztat pracy, repozytorium dokumentów, treści i materiałów multimedialnych. |
Sony Cyfrowa pracownia językowa, czyli jak na przerwie zamienić klasę komputerową na pracownie ję... Cyfrowa pracownia językowa, czyli jak na przerwie zamienić klasę komputerową na pracownie językowąSony, sala 8, 12:00 - 12:50Państwa szkoła ma pracownię komputerową, ale nie ma językowej? Zapraszamy koniecznie na ten warsztat, podczas którego będzie można zobaczyć, jak łatwo przekształcić pracownię komputerową w pełnowartościowe i znacznie wydajniejsze od analogowego laboratorium językowe. Na warsztacie będzie można zobaczyć, jak wygląda sprzęt i oprogramowanie takiej cyfrowej, mobilnej pracowni językowej. Jak intuicyjnie i sprawnie można poprowadzić lekcję z wykorzystaniem materiałów z komputera, Internetu, płyt CD czy DVD, ale również dotychczas używanych analogowych kaset magnetofonowych czy Video. |
|
13:00 - 13:50 |
Librus
Podwójny warsztat w pracowni komputerowej
Podwójny warsztat w pracowni komputerowej
|
Librus Edukacja wczesnoszkolna w dzienniku elektronicznym Edukacja wczesnoszkolna w dzienniku elektronicznymLibrus, sala 2, 13:00 - 13:50Stosowanie przez szkoły podstawowe zróżnicowanych zasad dokumentowania przebiegu nauczania w klasach 1-3 powoduje, że dziennik elektroniczny musi posiadać wiele opcji oraz możliwości konfiguracji pozwalających dostosować system do danej placówki szkolnej. Tę wielość możliwości e-Dziennika można obserwować przy systemach oceniania, rozkładach materiałów nauczania, a nawet blokowym sposobie odnotowywania realizacji. Podczas seminarium pomożemy Uczestnikom usystematyzować wiedzę na ich temat w taki sposób, aby mogli wybrać najwygodniejszy dla szkoły sposób pracy z dziennikiem elektronicznym. |
Librus Fundamentalna rola modułu Zastępstwa w prawidłowym funkcjonowaniu dziennika elektronicznego Fundamentalna rola modułu Zastępstwa w prawidłowym funkcjonowaniu dziennika elektronicznegoLibrus, sala 3, 13:00 - 13:50Zadaniem modułu Zastępstwa jest rozwiązanie problemu zapewnienia spójności wpisów w dzienniku elektronicznym oraz poprawa komunikacji w szkole. Jest on uważany za jeden z kluczowych modułów e-Dziennika - szczególnie w szkołach, które prowadzą tylko elektroniczną formę przebiegu nauczania. Podczas seminarium przećwiczymy korzystanie z wszystkich typów zastępstw i nieobecności (1-n, n-1,n-n, przenoszenie lekcji, odwoływanie itd.) oraz przekonamy się, jak e-Dziennik może usprawnić sferę komunikacyjną i jaki ma wpływ na dokumentację szkolną. Uczestnicy dowiedzą się także, jak dostosować moduł Zastępstwa do danej placówki, aby uzyskać niezbędne dane do dalszej analizy. |
Librus Dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych oraz nauczania indywidualnego za pomocą dziennika elektron... Dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych oraz nauczania indywidualnego za pomocą dziennika elektronicznegoLibrus, sala 4, 13:00 - 13:50Podczas seminarium pomożemy usystematyzować wiedzę na temat odnotowywania, planowania i raportowania zajęć dodatkowych oraz tworzenia dzienników dla Uczniów objętych nauczaniem indywidualnym. Uczestnicy dowiedzą się m.in., kiedy sprawdzi się stworzenie przedmiotu pozalekcyjnego, a kiedy wpisanie dodatkowych godzin Nauczycieli, w jaki sposób odnotować nauczanie indywidualne, a w jaki włączające. Dodatkowo zapoznamy Uczestników z dostępnymi raportami, które będą generowane przy właściwym doborze funkcji systemu. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście dostosowania wymagań edukacyjnych i indywid... Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście dostosowania wymagań edukacyjnych i indywidualizacji procesu nauczania na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w pracy z Uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnychCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 5, 13:00 - 13:50Na seminarium wskażemy podstawy prawne dostosowania wymagań edukacyjnych wobec Ucznia z dysfunkcją i związane z nimi obowiązki Nauczycieli. Zwrócimy uwagę na cel i obszary dostosowania wymagań. Omówimy zadania Dyrektora w zakresie organizacji nadzoru pedagogicznego w kontekście udzielania Uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wskażemy również zadania Dyrektora w pracy z Uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze zwróceniem szczególnej uwagi na monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości Uczniów. |
Librus Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznym Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznymLibrus, sala 6, 13:00 - 13:50Podczas seminarium zaprezentujemy moduły, których działanie ma duży wpływ na zmniejszenie biurokracji w szkole oraz spójność danych w dzienniku elektronicznym. Podpowiemy, jak zaplanować szkolny ramowy plan nauczania, kontrolować jego realizację, zarządzać sytuacjami wyjątkowymi i reagować na nieprawidłowości. Poruszymy tematykę odnotowywania wycieczek i zastosowania modułu w sytuacjach takich, jak np. zawody sportowe. |
Sad/Apple
Podwójne seminarium
Podwójne seminarium
|
Multiedukacja Podręczniki na tablecie w szkole - podsumowanie 2 lat doświadczeń projektu Multiedukacja.pl Podręczniki na tablecie w szkole - podsumowanie 2 lat doświadczeń projektu Multiedukacja.plMultiedukacja, sala 8, 13:00 - 13:50W ramach prowadzonego od 2 lat projektu 600 Uczniów w 20 gimnazjach korzysta z podręczników interaktywnych największych polskich wydawców na urządzeniach mobilnych. Uczniowie nie korzystają z papierowych podręczników. W trakcie prezentacji zostaną przedstawione wnioski i doświadczenia wynikające z realizacji projektu oraz z badań przeprowadzonych wśród Uczniów biorących udział w projekcie. Podczas spotkania omówiony zostanie wpływ wykorzystania podręczników mobilnych i tabletów na atrakcyjność szkoły dla Uczniów i ich Rodziców. Zostaną przedstawione skuteczne modele wdrożeniowe w szkołach publicznych i niepublicznych, omówione zostaną również wady i zalety zastąpienia publikacji papierowych przez oprogramowanie na urządzeniach mobilnych. Uczestnicy seminarium będą mieli okazję poznać koszty realizacji takiej metody pracy szkoły i kierunki rozwoju dla szkoły, gdzie każdy Uczeń "przynosi własne urządzenie" (Bring Your Own Device). |
14:00 - 14:50 |
Librus Edukacja wczesnoszkolna w dzienniku elektronicznym Edukacja wczesnoszkolna w dzienniku elektronicznymLibrus, sala 2, 14:00 - 14:50Stosowanie przez szkoły podstawowe zróżnicowanych zasad dokumentowania przebiegu nauczania w klasach 1-3 powoduje, że dziennik elektroniczny musi posiadać wiele opcji oraz możliwości konfiguracji pozwalających dostosować system do danej placówki szkolnej. Tę wielość możliwości e-Dziennika można obserwować przy systemach oceniania, rozkładach materiałów nauczania, a nawet blokowym sposobie odnotowywania realizacji. Podczas seminarium pomożemy Uczestnikom usystematyzować wiedzę na ich temat w taki sposób, aby mogli wybrać najwygodniejszy dla szkoły sposób pracy z dziennikiem elektronicznym. |
Librus Wsparcie zadań dydaktycznych za pomocą elementów Zintegrowanego Systemu Edukacyjnego Librus Wsparcie zadań dydaktycznych za pomocą elementów Zintegrowanego Systemu Edukacyjnego LibrusLibrus, sala 3, 14:00 - 14:50Dzienniki elektroniczne bardzo często kojarzone są tylko jako systemy do tworzenia dokumentacji przebiegu nauczania. Moduły, takie jak Aktywne Rozkłady Materiału Nauczania czy e-Tablica oraz platforma multimedialna e-Nauczanie stwarzają jednak możliwości dużo szerszego wykorzystania e-Dziennika w pracy Nauczyciela, zdecydowanie wykraczając poza samo prowadzenie dokumentacji. Pokażemy, jakie korzyści daje integracja materiałów multimedialnych z procesem uzupełniania dokumentacji szkolnej i jak wspierać proces dydaktyczny z wykorzystaniem dziennika elektronicznego. |
Librus Proces tworzenia świadectwa w chmurze (e-Świadectwa + e-Dziennik Librus) Proces tworzenia świadectwa w chmurze (e-Świadectwa + e-Dziennik Librus)Librus, sala 4, 14:00 - 14:50Seminarium skierowane jest do Dyrektorów, którzy pracują lub zamierzają pracować na aplikacji e-Świadectwa Librus. Celem seminarium będzie pokazanie całego procesu tworzenia świadectwa od oceny w e-Dzienniku po wydrukowanie arkusza ocen. Pokazane zostaną także moduły skierowane dla dyrektora a których celem jest monitorowanie procesu tworzenia świadectwa przez nauczycieli od założenia klasę pod wydrukowanie świadectwa czy arkusza ocen. Podczas seminarium zwrócimy także uwagę na to jak przetwarzane są dane osobowe aby wszystko odbywało się obowiązującym prawem dot. danych osobowych z wskazaniem na rolę dyrektora jako jego administratora. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście dostosowania wymagań edukacyjnych i indywid... Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście dostosowania wymagań edukacyjnych i indywidualizacji procesu nauczania na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w pracy z Uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnychCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 5, 14:00 - 14:50Na seminarium wskażemy podstawy prawne dostosowania wymagań edukacyjnych wobec Ucznia z dysfunkcją i związane z nimi obowiązki Nauczycieli. Zwrócimy uwagę na cel i obszary dostosowania wymagań. Omówimy zadania Dyrektora w zakresie organizacji nadzoru pedagogicznego w kontekście udzielania Uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wskażemy również zadania Dyrektora w pracy z Uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze zwróceniem szczególnej uwagi na monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości Uczniów. |
Librus Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznym Ramowe Plany Nauczania oraz moduł Wycieczki w dzienniku elektronicznymLibrus, sala 6, 14:00 - 14:50Podczas seminarium zaprezentujemy moduły, których działanie ma duży wpływ na zmniejszenie biurokracji w szkole oraz spójność danych w dzienniku elektronicznym. Podpowiemy, jak zaplanować szkolny ramowy plan nauczania, kontrolować jego realizację, zarządzać sytuacjami wyjątkowymi i reagować na nieprawidłowości. Poruszymy tematykę odnotowywania wycieczek i zastosowania modułu w sytuacjach takich, jak np. zawody sportowe. |
Funmedia Gamifikacja, czyli jak zmienić naukę w fascynujący świat przeżyć Gamifikacja, czyli jak zmienić naukę w fascynujący świat przeżyćFunmedia, sala 8, 14:00 - 14:50Jak wykorzystać smartfona, tablet i laptop do nauki? Na czym polega synergia trzech ekranów? I czy nauka sama w sobie może być przyjemnym, pasjonującym zajęciem? Podczas seminarium opowiemy o emocjach towarzyszących nauce i mechanizmach, które je uwalniają. Pokażemy, jak nowoczesne multimedia i elementy znane z gier wpływają na poprawę motywacji do nauki i osiąganie lepszych wyników. Nowoczesne rozwiązania e-learningowe zmieniają naukę z obowiązku w angażującą rozrywkę, do której chcemy wracać w celu poprawy wyników, zdobycia kolejnych punktów lub przejścia na wyższy poziom. Zapraszamy! |
||
16:00 - 16:50 |
Librus Procedury rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem Librus Procedury rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem LibrusLibrus, sala 2, 16:00 - 16:50Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania w formie elektronicznej obliguje Dyrektora oraz szkolnego Administratora dziennika elektronicznego do niezbędnych, wskazanych przepisami czynności. Podczas seminarium wskażemy, jak najlepiej zorganizować proces rozpoczęcia oraz zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem Librus. Poruszymy tematykę promocji Uczniów, eksportów do XML oraz importów danych z innych systemów szkolnych. Seminarium skierowane jest do Uczestników, którzy pracują na e-Dzienniku Librus. |
Librus Fundamentalna rola modułu Zastępstwa w prawidłowym funkcjonowaniu dziennika elektronicznego Fundamentalna rola modułu Zastępstwa w prawidłowym funkcjonowaniu dziennika elektronicznegoLibrus, sala 3, 16:00 - 16:50Zadaniem modułu Zastępstwa jest rozwiązanie problemu zapewnienia spójności wpisów w dzienniku elektronicznym oraz poprawa komunikacji w szkole. Jest on uważany za jeden z kluczowych modułów e-Dziennika - szczególnie w szkołach, które prowadzą tylko elektroniczną formę przebiegu nauczania. Podczas seminarium przećwiczymy korzystanie z wszystkich typów zastępstw i nieobecności (1-n, n-1,n-n, przenoszenie lekcji, odwoływanie itd.) oraz przekonamy się, jak e-Dziennik może usprawnić sferę komunikacyjną i jaki ma wpływ na dokumentację szkolną. Uczestnicy dowiedzą się także, jak dostosować moduł Zastępstwa do danej placówki, aby uzyskać niezbędne dane do dalszej analizy. |
Librus Dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych oraz nauczania indywidualnego za pomocą dziennika elektron... Dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych oraz nauczania indywidualnego za pomocą dziennika elektronicznegoLibrus, sala 4, 16:00 - 16:50Podczas seminarium pomożemy usystematyzować wiedzę na temat odnotowywania, planowania i raportowania zajęć dodatkowych oraz tworzenia dzienników dla Uczniów objętych nauczaniem indywidualnym. Uczestnicy dowiedzą się m.in., kiedy sprawdzi się stworzenie przedmiotu pozalekcyjnego, a kiedy wpisanie dodatkowych godzin Nauczycieli, w jaki sposób odnotować nauczanie indywidualne, a w jaki włączające. Dodatkowo zapoznamy Uczestników z dostępnymi raportami, które będą generowane przy właściwym doborze funkcji systemu. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Dokumentacja przebiegu nauczania jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogic... Dokumentacja przebiegu nauczania jako przedmiot ewaluacji wewnętrznej w planie nadzoru pedagogicznego Dyrektora szkołyCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 5, 16:00 - 16:50Zgodnie z nowelizacją Rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym Dyrektor szkoły przeprowadza ewaluację wewnętrzną w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole za istotne w jej działalności. Zagadnieniem takim i zarazem przedmiotem ewaluacji może być dokumentacja przebiegu nauczania. Jedną z trudności przy planowaniu działań we wskazanym modelu organizacyjnym jest wypracowanie kryteriów, które jednoznacznie wskażą interesujący szkołę zakres poruszanego problemu. Pragniemy przedstawić Państwu prosty sposób tworzenia takich kryteriów przez Nauczycieli w planowaniu ewaluacji wewnętrznej dotyczącej dokumentacji przebiegu nauczania. Podczas seminarium podpowiemy, jak budować proste narzędzia badawcze (ankieta, arkusz wywiadu, arkusz analizy dokumentów) oraz doprecyzować problemy do rozwiązania po podsumowaniu ewaluacji wewnętrznej na przykładowym modelu. Porozmawiamy także o przyjętych przez Radę Pedagogiczną zadaniach do wykonania w nowym roku szkolnym, które poprawią jakość pracy szkoły w oparciu o wskazane problemy dotyczące dokumentacji przebiegu nauczania. |
Librus Procedury rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem Librus Procedury rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem LibrusLibrus, sala 6, 16:00 - 16:50Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania w formie elektronicznej obliguje Dyrektora oraz szkolnego Administratora dziennika elektronicznego do niezbędnych, wskazanych przepisami czynności. Podczas seminarium wskażemy, jak najlepiej zorganizować proces rozpoczęcia oraz zakończenia roku szkolnego z e-Dziennikiem Librus. Poruszymy tematykę promocji Uczniów, eksportów do XML oraz importów danych z innych systemów szkolnych. Seminarium skierowane jest do Uczestników, którzy pracują na e-Dzienniku Librus. |
Librus Kontrola dokumentacji przebiegu nauczania na przykładzie e-Dziennika Librus Kontrola dokumentacji przebiegu nauczania na przykładzie e-Dziennika LibrusLibrus, sala 8, 16:00 - 16:50Sprawowanie odpowiedniego nadzoru pedagogicznego przez Dyrektora w kontekście poprawności prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania jest obowiązkiem, który dzięki dziennikowi elektronicznemu można znacząco uprościć. W trakcie seminarium poszukamy nie tylko potencjalnych braków w dokumentacji przebiegu nauczania lub realizacji, ale także przećwiczymy konkretne scenariusze weryfikacji pracy Nauczycieli (np. rytmiczności oceniania) czy nadzoru nad frekwencją oraz postępami Uczniów w nauce. |